مقاله و کتاب های کسب درآمد

چگونه بازاریابی موفق باشیم ؟

چگونه بازاریابی موفق باشیم ؟

هرکسی به نحوی در کار فروش است. مهم نیست که چه می کنید. کل زندگی شما فرایند مداوم ارتباط برقرار کردن، متقاعد کردن و تأثیرگذاردن بر دیگران است. تنها یک سؤال می ماند و آن این که: “چقدر در این کار ماهرچگونه بازاریابی موفق باشیم ؟ هستید؟”

برای فوق ستاره ی فروش شدن فقط کافی است ۲۱ روش عالی را یاد گرفته و هر روز تمرین کنید. وقتی شروع به تمرین این ایده ها کنید نتیجه را بی درنگ خواهید دید.

۱- متعهد به حد اعلا باشید: همین امروز تصمیم بگیرید که یکی از بهترین فروشندگان رشته خود شوید. مسیر را بروید و ادامه دهید تا به هدف خود برسید.

۲- به گونه ای عمل کنید که گویی شکست غیر ممکن است: کاری را که از آن می ترسید انجام دهید.همین امروز تصمیم بگیرید با ترس شکست و جواب رد که شما را از پیشرفت باز میدارد، روبرو شوید و به هر طریقی شده کار خود را انجام دهید.

۳- با تمام وجود به فروش بپردازید: تعهد ۱۰۰% به حرفه ی فروش، شرکت خود، محصولات و خدمات خود و به مشتری های خود داشته باشید و با تمام وجود کار کنید.

۴- خود را به عنوان یک حرفه ای واقعی در ذهن مشتری جا بیندازید: خود را یک مشاور، یک راهنما و یک منبع ارزشمند برای مشتری بدانید. در هر تعامل با مشتری مثل یک مشاور رفتار کنید.

۵- برای هر تماس تلفنی آمادگی کامل داشته باشید: پیش از اولین ملاقات با مشتری تکالیف خود را انجام دهید. هراطلاعاتی میتوانید درباره ی وی و تجارتش پیدا کنید تا ثابت نمایید میتوانید بیشترین خدمت را به او بکنید.

ادامه چگونه بازاریابی موفق باشیم ؟ را مطالعه بفرمایید :

۶- خود را وقف یادگیری مستمر کنید: هرروز چیز تازه ای یاد بگیرید تا کمکتان کند در فروش با مهارت تر و مؤثرتر باشید. بخوانید، به نوارها گوش کنید و آموزش بیشتر ببینید.

۷- مسئولیت کامل نتایج را بر عهده بگیرید: خود را رئیس شرکت شخصی خودتان بدانید و کاملا” مسئول زندگی خود و کارهای فروش خود باشید. به جای بهانه تراشی تمرکز خود را بر پیشرفت در فعالیت های فروش بگذارید.

۸- در اصول پایه، عالی عمل کنید: فرایند بنیادی فروش را یاد بگیرید و تمرین کنید. در هر لحظه آنها را به ترتیب به کار بگیرید و تمرین کنید. هرگز نگذارید منحرف شوید یا میان بر بزنید.

۹- روابط بلند مدت بسازید: هرچه مشتری شخص شما را بیشتر دوست بدارد، فروش به او برایتان آسان تر می شود. سؤال های مناسب بپرسید، با دقت به پاسخ ها گوش دهید و تمرکز را قبل از فروش روی شخص بگذارید.

۱۰- کارشناس افزایش امکانات مالی باشید: به دنبال راههایی باشید تا به مشتری نشان دهید که محصول یا خدمات شما برگشت سرمایه ی قطعی دارد، و این که با خرید و استفاده از آن عملکرد مالی بهتری خواهد داشت.

۱۱- با هر مشتری از فروش آموزشی استفاده کنید: وقت بگذارید تا بفهمید چطور محصول یا خدمات شما میتواند بیشترین کمک را به مشتری کند. سپس به مشتری بیاموزید چگونه میتواند با خرید و استفاده از آن بیشترین رضایت و سود را داشته باشد.

۱۲- با تمام مشتریان خود فرا اعتمادسازی کنید: هر چیزی به حساب می آید! مطمئن شوید که مثل یک فروشنده ی حرفه ای قابل اعتماد و اطمینان هستید. از تصدیق نامه های مشتری های راضی استفاده کنید. با هر گفته و عمل خود اعتمادسازی کنید.

۱۳- نگرانی ها را به نحوی مؤثر برطرف کنید: یاد بگیرید چگونه نگرانی ها و تردیدهای مشتری را در گفتگوهای فروش حل کنید. آماده باشید که برای هر سؤالی پاسخی سنجیده داشته باشید.

۱۴- با موضوع قیمت برخورد حرفه ای داشته باشید: به محصول و قیمت های خود افتخار کنید. تمرکز خود را بگذارید که به مشتری نشان دهید چیزی که می فروشید ارزنده است و ارزش هر قیمتی را که می پردازد، دارد.

۱۵- روش ختم فروش را بدانید: شگردهای اثبات شدۀ ختم فروش را بیاموزید. آینده به “درخواست کننده ها” تعلق دارد. به کسانی که جسورانه هرآنچه را بخواهند طلب می کنند، به ویژه به آنهایی که از مشتری میخواهند به پیشنهادشان عمل کند.

۱۶- هر دقیقه را به حساب آورید: وقت شما گرانبهاترین منبع شماست و تمام آن چیزی است که برای فروش دارید. تمام زمان کاری خود را کار کنید. وقت خود را با گپ زدن های بی مورد یا فعالیت های کم ارزش تلف نکنید.

۱۷- در هر کاری از قانون ۸۰ / ۲۰  استفاده کنید: وقت خود را بیشتر و بیشتر روی با ارزش ترین مشتری ها و خریداران بالقوه بگذارید. وقت خود را بر اساس ارزش نهفته در کار به آن اختصاص دهید؛ به ۲۰% اول کارهای خود.

۱۸- استوانه ی فروش خود را پر نگه دارید: شغل شما متشکل از سه فعالیت اصلی است: مشتری یابی، معرفی و پیگیری. درآمد شما بر اساس این که چه اندازه و چه میزان با کیفیت این کارها را انجام می دهید، تعیین می شود. تمام طول روز را به آنها متمرکز شوید.

۱۹- اهداف روشنی برای درآمد و فروش خود تعیین کنید: تعیین کنید دقیقا در ساعت چقدر می خواهید درآمد داشته باشید و چقدر باید فروش کنید تا به آن مبلغ برسید. هرگز در طول روز کاری را نکنید که باعث شود به درآمد دلخواهتان در هر ساعت دست پیدا نکنید.

۲۰- قلمرو خود را به خوبی مدیریت کنید: جلسه های فروش خود را طوری دسته بندی کنید که زمان کمتری را صرف رانندگی و زمان بیشتری را صرف بودن با مشتری کنید.

۲۱- هفت راز موفقیت در فروش را تمرین کنید: تمام طول روز را با مدام فکر کردن به راههای بهتر و بهتر شدنشان در زمینه های کلیدی که تعیین کننده ی موفقیت و درآمدتان هستند، مثبت و با انگیزه بمانید.

به یاد داشته باشید در انجام هیچ کاری محدودیتی برای شما نیست، مگر محدودیتی که خود برای خود تعیین می کنید.

“همچنین می توانید با پیوستن به گروه تخصصی کسب درآمد از اینترنت در تلگرام یک قدم از سایرین جلوتر باشید .

منبع: کتاب “فوق ستاره ی فروش شوید”

اثر: “برایان تریسی”

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. مرسی خیلی عالی بود
    دوستانی که دوست دارند این مطلب رو کامل و با تفصیل بخونند کتاب “فوق ستاره فرش شوید” نوشته برایان تریسی رو مطالعه کنند
    با تشکر فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا